недеља, 19. јануар 2014.

Parndorf, jedan dan i dve noći

Ovo je verovatno najsvežiji blog koji ću ikada napisati. Stigli smo sa ove ekstremne akcije pre nekih sat vremena, oprao sam zube (konačno!), doručkovao, skuvao kafu i evo me za compom, nemam pametniju ideju nego da napišem gde i kako moj bračni drug i ja provedosmo vreme od petka uveče pa do jutros.
Za neupućene, Parndorf je manje mesto u blizini autoputa koji od Beograda, preko Budimpešte ide ka Beču. Od glavnog grada Austrije udaljen je nekih 50km. Nedaleko od mesta a pored samog autoputa izgrađen je veliki outlet centar. Na sajtu popusti.rs već duže vreme reklamiraju se jednodnevni odlasci do tog outlet centra, sa ili bez posete Beču. Dve noći u putu, bez spavanja. Već neko vreme merimo, procenjujemo, rasčlanjujemo - isplati li se ići. Onda smo shvatili da nećemo saznati dok ne probamo i eto probasmo. Evo nekoliko praktičnih informacija iz prve ruke.

Bile su dve varijante, Lavli travel je vodio za 22e do Parndorfa a do Beča fakultativno, uz doplatu od 10e. Hit travel je za 25e uključivao i Beč u ponudu. Odlučili smo se za drugu varijantu (ako za 3 sata u Parndorfu nešto uradimo, možda skoknemo i do Beča). Polazak je bio u 23h ispred SC. Svraća se u Novi Sad po ostatak grupe. Autobus je bio vrlo udoban (agencija Oktopod je zajedno sa Hit travelom radila putovanje, njihov je bus) tako da smo prespavali skoro ceo put i ne znamo šta je uzrok dugog zadržavanja na mađarskog granici. Uglavnom budi nas vodič oko 4:40 i saopštava da konačno možemo da izađemo iz busa i prođemo policijsku kontrolu. Plan je bio da se stigne između 8 i 9h i da se vreme do otvaranja tržnog centra (9h) iskoristi za supermarket koji radi od 8, a da se u Beč krene oko 12:30. Dugo putovanje je sve to poremetilo, iz busa smo izašli nešto pre 10h i dobili nepuna tri sata u TC. Odmah smo znali da nećemo stići u Beč i u zakazano vreme se pojavili samo da o tome obavestimo vodiča.

O samom shopingu. Morate da znate šta hoćete ili da znate da nećete ništa posebno i da onako šetate i razgledate (kao i u životu uostalom...). Jer ako odaberete obe opcije i vreme do 18h biće vam kratko. TC je ogroman i zgodno je obavestiti se na vreme o prodavnicama i popustima koje nude. Registracija na sajtu omogućava vam 5 kupona za 10% popusta u nekim prodavnicama, može fino da se iskoristi.

Znači TC radi do 18h a autobus iz Beča kreće u 20:30 što znači da negde treba provesti tri sata. Mesto Pardnorf udaljeno je neka 2km ali nismo bili baš raspoloženi za šetnju, posebno po mraku i po putu. Obližnji hotel Pannonia Tower nudio je udoban separe i dobar cappuccino po pristojnoj ceni. Posle dugog sedenja izlazimo u ne toliko hladnu ali vetrovitu januarsku noć i odlazimo do sada opustelog TC. Očekivali smo da se još neko pojavi ali bili smo jedini koji smo popodne u carskom Beču menjali za celodnevni juriš na outlet centar sa ostacima novogodišnjeg popusta. U neko doba staje automobil, dva policajca u civilu interesuju se šta tu radimo. Bili su skroz ok, više smo im delovali čudno nego kao moguća pretnja. Iza njih pojavljuje se i naš autobus. Ponovo udobna vožnja, bez problema overavamo tax free na mađarskoj carini i bez pitanja prolazimo našu. Nije uvek tako. U Beogad stižemo u 06:00.

Za kraj: sasvim prihvatljiva avantura, za male pare. Bolje bi bilo da smo izabrali turu gde je Beč samo fakultativan, pretpostavljam da bi povratak bio ranije, po zatvaranju TC. Ako planirate kupovinu u TC, tri sata je malo. Bez primedbi na organizaciju i još jednom pohvale na račun autobusa, ipak je to najvažnija stavka na ovakvim turama.

1. Poštovani Zorane,
    Možete li malo detaljnije da objasnite deo sa registracijom na njihovom sajtu i kuponima koji obezbeđuju popust?

Hvala unapred! Post Vam je odličan!

2. Hvala!
    Ovo je link: http://www.mcarthurglen.com/at/designer-outlet-parndorf/en/sign-up/
    Tu popunite formular i pošaljete. Oni vam pošalju mail koji odštampate. Samo ga predate na infopultu, iza Adidasa, tamo staje bus. Žena koja tamo radi samo je pogledala taj mail koji sam joj dao i dala mi pet kupona kao i listu prodavnica gde popust važi.