четвртак, 23. јануар 2014.

Sarti 2011

Na početku sam obećao da ću preneti i neke tekstove koje sam ranije pisao. Započinjem seriju od četiri teksta koja sam svojevremeno napisao na sajtu www.putovanja.info o letovanju na Sitoniji 2011. Namerno kažem na Sitoniji a ne u Sartiju, pošto smo ga tako i doživeli. Išli smo kolima i skitali po okolnim plažama. Imajte u vidu da je pisano pre dve i po godine. Za početak tekst o Sartiju, sledeći će biti o plažama Sitonije (link):


Sve plaže Sartija, pogled sa severa


Letovali smo u Sartiju 4 – 15 jula. Skitali smo po plažama Sitonije ali smo i dobar deo dana proveli u samom Sartiju (demokratija, poštovanje prava manjine, najmlađe).

Ovde malo o Sartiju. Iskreno, Sarti mi se nije posebno dopao. Ako hoćete na Sitoniju, Sarti je logičan izbor ako imate veliku decu. To i dalje mislim. Ali samim mestom nisam oduševljen. Prva dva dana osećao sam da mi nešto nedostaje. Onda sam shvatio šta – u Sartiju skoro da nemate dvorišta. Pre dve godine bio sam u Polihronu i evo šta sam imao ispod terase – link. U Sartiju je zemljište isparcelisano, podeljeno i onda je naravno svako gradio šta je mogao, maksimalno koristio prostor. Nema dvorišta, nema onih zelenih travnjaka koji se svakodnevno zalivaju, broj palmi je zanemarljiv. Drugo, u celom mestu nema trg ili neki sličan prostor, nešto prema čemu bi ste se orijentisali. Zapravo postoji trg ali je prilično popunjen restoranima, trafikama i sl tako da uopšte nemate utisak trga. Ima i neki prazan prostor koji definiše granicu Starog i Novog Sartija ali to ... ne izgleda baš najlepše. Nema ni neko šetalište pored mora. Nešto su pravili ali to nije zaživelo još uvek. Glavna ulica, ona u kojoj je najviše sveta, ide između prvog i drugog reda kuća od plaže. Prepuna je prodavnica, ima nešto ugostiteljskih objekata svih vrsta i par agencija. Nisam uživao šetajući tuda. Ulica pored mora nije zaživela, tuda malo ko prolazi. Obično kažu za Sarti da nije samo turističko, da je i ribarsko mesto. Ako mislite da ćete videti neke stare i lepe zgrade, od toga nema ništa. Sve stare zgrade su ružne straćare, od nekog primorskog šmeka malo toga ima. Mi smo bili u Novom Sartiju, na južnom kraju mesta. Hteo sam da idemo u Stari Sarti ali pošto ni tamo nisam video ništa što bi se uklapalo u pridev stari, ovako je bolje ispalo – bila je manja gužva i plaža je bolja u Novom S.


Plaža u Novom Sartiju

Stigao sam do plaže. Plaža u Novom Sartiju je sasvim ok. Tipičan mainstream, pesak i more, bez ikakvih devijacija tipa uvala, zaliva, ostrva, dokova i sl. Više nego dovoljno široka. Ima dva nivoa, prvi na koji nailazite je potpuno ravan, pesak je dobro utaban, idealno za sportove tipa odbojke, tenisa i sl. Onda ima pad i plaža se spušta ka moru. Nema gužve (bar u prvom delu jula), uglavnom smo bili do mora ili malo nazad da se ne bi gurali. Ono što je karakteristično za Sarti je vetar koji uvek duva. Nekada jače, nekada slabije ali nikada ne prestaje. Plićak je dugačak, dovoljno da deca uživaju ali opet ne preterano, možete da se odmaknete ako hoćete da plivate.

Za snabdevanje imate Arvanitidis, pored magistrale, negde oko sredine mesta. U Novom Sartiju ima market Atlantida koji ima sasvim ok cene, posebno voća i povrća. I naravno, kada dolazite na Sitoniju, iza Nikitija, imate Lidl. Giros je najbolji i najveći kod Obeliksa. To je neko već napisao na forumu (hvala mu). Jedan od najboljih koje sam jeo.

E, još smeštaj. Išli smo na bum, nismo mogli da definišemo termin a kada smo videli da možemo da idemo početkom jula, već je sve bilo popunjeno. Međutim, uopšte se ne žalimo. Smeštaj smo tražili nepuna dva sata. Verovatno bi još cunjali okolo ali deca su se umorila a i bili smo zadovoljni onim što smo našli. Negde je bilo mesta, negde nije, uglavnom studio, retko gde 4-krevetni apartman. Mogli smo da biramo a izbor je pao na Hotel Azalea. Mislim da sam i o tome pisao, sa lica mesta. Nikakav luksuz ali ogromna, prelepa terasa i udobni kreveti. Pokušaću da stavim fotografije. Naša soba je bila na uglu, gledala na jug i zapad.  Mi smo mogli da biramo u kojem delu terase da sedimo, na koju stranu da gledamo. Većina soba gleda samo na zapad i ne znam kako je u njima.


Hotel Azalea, južna strana. Naša terasa skroz levo, gore.

I na kraju. O ukusima ne treba raspravljati. Meni se Sarti nije dopao. Konkretno, mislim da su mesta na Kasandri lepša. Da li bi ponovo otišao u Sarti? Pitanje nije dobro postavljeno, treba da glasi: da li bi ponovo otišao na Sitoniju. Naravno! Bez dileme. Da li će nam Sarti ponovo biti baza? Moguće, posebno dok deca letuju sa nama. Kasnije možda odaberemo neko manje i lepše mesto (Kalamici, Ormos Panagias... ). Drugo, ako idete kolima, idite slobodno u Sarti i skitajte okolo. Ako ne idete kolima, ne bih preporučio Sarti.

Ne mogu da završim, imam utisak da sam bio suviše oštar. Da me ne shvatite pogrešno, u pitanju je čista estetika. Sarti ima sve što je potrebno da provedete lep odmor. Na kraju mi smo bili zadovoljni. I više od toga...

 Fotografije

1 коментар:

  1. Jel se vratio neko sa Halkidikija ove godine? Kako je vreme? Gledam da voda još nije topla kakva ume da bude, a brojke za temperaturu vazduha ne idu preko 25 C

    ОдговориИзбриши