петак, 8. август 2014.

Bela Crkva pa Stara Palanka

Evo jedan kratak post o nedeljnom izletu. Neću mnogo da davim, samo da kažem gde smo bili i da postavim link ka nekim fotografijama. Imali smo puno ideja za ovaj vikend, uglavnom ih je vremenska prognoza ubijala. Na kraju smo ipak odlučili da odemo do Bele Crkve, kada smo shvatili da taj dan neće biti kiše.

Pogled na jezero
Nismo baš poranili a onda smo upali na pančevački buvljak. Zbog toga smo do jezera stigli tek oko podneva. Prvi put smo ovde i nemamo ideju gde da se smestimo. U takvoj situaciji igramo pravolinijski, biramo Glavno jezero ali se ne smeštamo na glavnu plažu, najbližu gradu, već na drugu stranu jezera, pored autokampa i izviđačkog kampa. I tu je gužva ali smo se pomerili malo dalje. Pored staze trava je odlična a drveće pruža zdrav hlad za koji smo procenili da će trajati do kasnog popodneva. Nismo se kupali, nije bilo mnogo toplo. U stvari ništa nismo radili, malo čitali i dremali, uživali u pogledu na jezero.

Na tom delu jezera ima jedna kafana, ima roštilj-kiosk i pekara-kiosk. Pored je auto-kamp u kome ima wc. I to je to. Možda ima i prodavnica ali je nisam video. Lepo je ali ne u toj meri da bi više puta zapucali iz Beograda. Naravno, ko je bliže on će češće dolaziti. U povratku smo videli da kupača i izletnika ima i na drugim jezerima. Nismo išli do Bele Crkve.

Glavno jezero

U povratku idemo u Staru Palanku na ručak. Prolazimo kroz Vračev Gaj i na izlasku postoji raskrsnica, desno se ide za Kovin i dalje za Pančevo a mi skrećemo levo. Put je uzak, dvoja kola se teško mimoilaze. Dolazimo u Banatsku Palanaku, prolazimo je i idemo do kraja, do mesta gde se kanal DTD uliva u Dunav i gde nekoliko kuća čini minijaturno naselje zvano Stara Palanka. Zapravo tu i nije kraj jer se odjednom pojavi putokaz za Veliko Gradište. Od Stare Palanke do Rama ide skela na svaka tri sata. Može peške, mogu bicikle a mogu i automobili.

Gladni smo i odmah idemo na ručak. Restoran Dunavski cvet, neugledan spolja ali terasa je puna. Nalazimo mesto i naručujemo riblji paprikaš koji taj dan preporučuju kao specijalitet. Zaista je bio dobar a i bilo ga je dovoljno.

Dunav u daljini i preko njega Veliko brdo

Posle ručka pravimo kratku šetnju po keju koji se pruža sve do Dunava. Preko reke vidi se Veliko brdo oko koga Dunav pravi jedan od većih zaokreta na svom putu kroz Srbiju. Tamo sam bio 2. januara ove godine, jedna od lepših akcija o čemu sam već ovde pisao. Na kraju ću dati i album snimljen sa Velikog brda, onda smo fotografisali odatle Staru Palanku a sada obrnuto, u drugom delu dana i drugom godišnjem dobu. Levo od keja je ušće Nere i rumunska granica ali to smo ostavili za neki drugi put.

Lagana vožnja do Beograda uz pauzu u Bavaništu da kupimo lubenicu, ogromnu i duplo jeftiniju nego na Vidikovcu.

Fotogrfije
Foto album sa Velikog brda, januar '14

1. ".....Ustrari, ništa nismo radili....." - savršen deo teksta koji ide uz prvu fotografiju. Bio je to idealan izbor za prošli vikend :)

Inače, taj deo Dunava, od Stare Palanke do Lepenskog vira je poslednje odmorište ptica selica koje sa severa Evrope lete ka Africi, mesto gde se s jeseni sakupljaju ornitolozi da ih posmatraju i broje. Jednom sam bila deo te ekipe, kada su se sjatili mladi ornitolozi iz cele Srbije, pojačani stručnjacima Prirodnjačkog muzeja. Kakav je to bio entuzijazam i opšte ludilo - ljudi koji u osvit bombardovanja BROJE ptice na Dunavu... jesen 1998 !!!